MOJI ZAČETKI PRI RADIOKLUBU NOVO MESTO.
Radioklub Novo mesto je bil ustanovljen 15.01.1952.
Predsednik kluba je bil Viktor Porenta, ki nas je učil Morsejeve
abecede in radiotehnike. Takrat se nam še ni sanjalo, da bo tehnika
tako silovito napredovala. Tranzistorji so v kratkem času popolnoma
spremenili svet. Radiotehnika me je zelo zanimala a učnega mesta
takrat ni bilo in šel sem se učit za elektrikarja, k
Elektrotehničnemu podjetju v Novem mestu leta 1957. Večino
vajeniške nagrade, sem pustil pri g. Ogrizku, ki je imel trgovino z
radioaparati in drugo trofejno kramo, kjer sem nabavljal material za
izdelavo svojega radijskega sprejemnika.
Za Radio klub, ki je leta 1964 dobil klicni znak YU3DJR,
pa ni bilo ustrezne lokacije in se je moral večkrat seliti. Šele
leta 2004, so se našli primerni prostori. Takrat tudi ni bilo
potrebne radijske opreme, s katero bi pritegnili nove člane in tako
je samo nekaj entuziastov držalo klub pokonci. To pa se je več ali
manj dogajalo vsa leta. Kasneje je prišel pod pokroviteljstvo
Ljudske tehnike in nekaj se je vseeno premaknilo na boljše, priteklo
je nekaj denarnih sredstev in nabavilo se je nekaj prepotrebne
opreme. Dejavnost je malo oživela, ker so na poziv prihajali v klub
vsi, ki so služili vojni rok kot vezisti. Nekaj časa je bilo malo
bolj živahno, dolgoročno pa se ni obneslo in kmalu je bilo vse po
starem.Sam sem
si zelo želel biti rekrutiran k radiotelegrafistom in sem šel celo
na dom k vojaškemu referentu prosit za to možnost, a mi ga ni
uspelo prepričati.
Vseeno pa sem imel
srečo, da sem se na služenju vojaškega roka, izpopolnil v
sprejemanju telegrafije in rokovanju z radijskimi postajami. Vojaški
rok sem služil na centru za zveze v Titogradu. V prostem času pa
sem skrivaj zahajal v radijsko kabino, kjer sem bil vedno dobrodošel,
saj sem večkrat koga zamenjal, seveda brez vednosti
predpostavljenih. Tako sem si nabral kar nekaj operatorskih izkušenj.
Moj major mi je dovolil polagati izpit in tako sem 28. Januarja leta
1963, položil na isti dan tretjo in drugo vojaško »klaso«. Dobil
sem to kar sem si želel. Doma sem seveda moral položiti še
»civilno« in postal sem »pravi« radioamater. To se je zgodilo
leta 1968.S kategorijo C sem pridobil pravico delati na klubski
radijski postaji. Takrat je bilo v klubu nekaj trofejne tehnike,
katero so znali uporabljali le starejši operatorji, saj je bilo že
samo uglaševanje kratkovalovnega oddajnika umetnost. Za uglaševanje
so uporabljali kar neonsko cev, ki je zasvetila, ko je bil oddajnik
uglašen. Stara pošta, kot so takrat rekli v kateri je bil Radio
klub.
Antena, W3DZZ je bila
napeta iz strehe na bližnje drevo. Bila je precej zdelana od
starosti in vremena in je že od daleč kazala na stanje v klubu.
Spomnim se, da smo na enem od sestankov imeli tudi predstavnika iz
Občine. Takrat smo dobivali nekaj njihovega denarja a smo mu
dopovedovali, da bi potrebovali več. Svetoval nam je, naredimo plan
in ga predstavimo občinskim organom. Napišite, kaj potrebujete in
koliko bi to stalo, potem pa bomo videli. No, nasvet smo upoštevali
in kmalu smo kupili kar moderno radijsko postajo TRIO. Služila nam
je lep čas in kasneje smo jih kupili še nekaj in postavili na
streho pravi 6el. BEAM. Največ nam je pomagal Vojaški odsek na
novomeški občini. Nekaj tudi v smislu usposabljanja vojaških
obveznikov, kakor morebitna pomoč v slučaju naravnih nesreč.
Spomnim se, da je bila ob neki slavnostni priložnosti na Občini
prisotna tudi narodna herojina Katja Rupena. V svojem govoru je dala
veliko priznanje radioamaterjem, ki so se izkazali ob potresu v
Skopju in tako smo tudi mi posredno postali bolj pomembni.
Takrat sem delal pod
klubskim znakom YU3DJR in zelo sem si želel imeti svojega, kar pa je
pomenilo, da moram položiti izpit B kategorije.Vse pa ni bilo tako
preprosto. Država je na nas gledala kot na potencialne vohune in je
bilo vse zelo pod kontrolo. Če sem hotel delati na klubski postaji,
sem moral na Občino in vratarju pokazati dokument, da sem dobil
ključ od prostorov radiokluba. Vedno je kdo bdel nad nami in nikoli
nisi vedel, kdaj te kdo posluša in kaj bo sledilo. Nam z C
kategorijo tako ni bilo dovoljeno delati na višjih obsegih in tudi
druge omejitve so bile, tako, da ni bilo druge izbire kot narediti B
kategorijo in s tem pridobiti nekaj več pravic - tudi pravico do
svoje radijske postaje. Nabaviti radijsko postajo pa je bilo takrat
bolj zapleteno kot sedaj potovanje na Luno. Poleg izpita in
dovoljenja za postavitev radijske postaje od Zveze Radioamaterjev
Slovenije, uvoznega dovoljenja, nakup deviz, carinskih dajatev,
poštnih stroškov in še kaj je bilo potrebno, da si postal lastnik
in si smel delati z svojim znakom. V glavnem so se radijske postaje
uvažale iz Japonske in Amerike, pa tudi iz evropskih držav.
Radijska postaja, pa je samo škatla, saj rabimo za delo še
mikrofon, taster in anteno. Napeti žično anteno v naselju je bil
problem že zaradi prostora, sosedov in mogočih TV motenj. Redki so
imeli lokacije izven naselij in niso imeli tovrstnih problemov.
Sam sem v gostem
naselju in sem prvi dipol napel na podstrešju, kjer ga ni nihče
videl. V Ljubljani sem dne 27. Decembra 1976 položil B kategorijo
ali drugi razred in dobil osebni znak – YU3TMJ. Pomembno je bilo
tudi to, da sem sedaj QSL kartice čeprav sem delal na klubski
postaji dobival na svoj znak. Kmalu sem kupil kratkovalovno postajo
male moči HW-7 in še eno doma izdelano »home made« 3.5 Mhz, enake
moči. Dovoljenje za postavitev sem dobil 10.10.1977. Imela je vsega
dva vata moči in bil sem ponosen nanjo, kot, da je »prava«. Imel
sem veliko veselja z njo in naredil sem lepo število zvez predvsem z
evropskimi državami. Včlanil sem se tudi v celjski QRP klub, saj
sem dobival bilten in v njem uporabne informacije.
Od vsega so me najbolj
mikala tekmovanja. Zbral sem že nekaj izkušenj iz operatorstva in
sem se hotel preizkusiti tudi v tekmovanjih. Začel sem kar z »malo
močjo« in kmalu ugotovil, da tisti, ki delajo z mano v isti
kategoriji, uporabljajo vse kaj drugega kot jaz. Imajo tovarniške
radijske postaje z večjo močjo in več elementne antene na visokih
stolpih. Enkrat sem se potožil S58T Mirotu in mi je rekel: »Janez,
kupi postajo in anteno, če hočeš delati«. In sem kupil kar od
njega FT-107M in kasneje tudi 5 el. Fritzel. Mislil sem, da sem na
konju a vedno se najde nekaj kar ti še manjka. Tako sem se še dolgo
ubadal s plezanjem po strehi in poskušal narediti kaj boljšega od
dipola a sem nazadnje kupil tovarniško FD-4 za nižje obsege in jo
imam napeto še danes. Položil sem še A kategorijo leta 1988 in
postavil petnajst metrski stolp ob hiši. Zamenjal nekaj anten,
in nazadnje je ostal na stolpu 4 el. ECO beam in žična FD4. V tem
času »male« moči oddajnika sem pridno delal tudi v klubu in
nabiral nove države. UKV tekmovanja so bila zame izziv v delu, ki je
pripadal telegrafiji.
Ko se je ustavila
»fonija« sem prevzel taster in moram reči, da sem sodeloval pri
veliko klubskih UKV tekmovanjih, a le tam, kjer je bila kategorija
fonija / telegrafija. Fonija ni bila zame in jo še sedaj ne
prenašam. Takrat so bila tekmovanja res nekaj posebnega. Vedeli smo,
da je potrebno narediti čim več zvez in to po možnosti dolgih, saj
vsak kilometer prinaša točko. Čim več točk, višje mesto
zasedeš. Ampak za dober rezultat je potrebno imeti najprej dobro
lokacijo, dobro radijsko postajo in dobro anteno ali antenski sistem.
Tekmovanja imajo več kategorij in delati za klubski znak, že
pomeni, da je lahko več operatorjev oziroma ekipa, kjer se lahko
menjajo pri delu ves čas tekmovanja. Tekmovanje se začne ob točno
določenem času in se prav tako konča za vse naenkrat. Tudi pravila
so enotna in jih vsi tekmovalci dobro poznajo, saj so običajno
objavljena v radioamaterskih publikacijah, kjer so kasneje objavljeni
tudi rezultati.
Gorjanci so odlična
lokacija že zaradi svoje višine in odprtosti proti vsem evropskim
državam. Antenski sistem z možnostjo hitrega obračanja v vse
smeri, polna moč in dobri operatorji, so klučni za uspeh v takem
tekmovanju. En operator pa je poglavje zase. Sam dela vse in njegov
rezultat je samo njegov rezultat. Vsaka pomoč je kršenje pravil in
nepravično do drugih, ki se pravil držijo. Kategorij je še več, a
to naj bo zaenkrat dovolj. Važno je, da vsaj na kratko predstavim
kaj se v tekmovanju dogaja. Za boljše razumevanje naj povem, da se
sedaj dnevniki vodijo računalniško in ima operator ves čas pred
sabo na monitorju vso statistiko, ki jo potrebuje za dober rezultat.
Takrat pa je bil rezultat odvisen od iznajdljivosti operatorja in
obstoječe tehnike. Tekmovanje lahko traja neprekinjeno 48 ali 24 ur,
lahko pa tudi manj, odvisno pač od organizatorja tekmovanja. Delati
iz avtomobila ali šotora v dežju mrazu, sedeti na zadnjem sedežu
ves zlomljen, ne prinaša uspeha. To je mogoče delati štiri do šest
ur, potem pa ne gre več.
Potrebovali smo streho
nad glavo in elektriko. Šentjernejska sekcija je imela stanovanjsko
prikolico in poskusno smo jo postavili na vrhu Gorjancev. Bilo je
enkratno biti pod streho, ampak človek si vedno želi več. To smo
tudi dobili, ko nam je Vojni odsek novomeške občine odstopil v
uporabo nov kontejner velikosti 2 x 2 metra. Člani smo poravnali in
zabetonirali teren za postavitev in odstranili vse ovire na poti do
vrha, kakor bi lahko tovornjak prišel na lice mesta. Takrat so se
sicer pojavljali razni problemi, ki jih ne bom opisoval, dejstvo je,
da smo vse uspešno prebrodili in kontejner postavili na mesto, kjer
stoji še danes. Pustili smo rasti vse zelenje in grmovje ob njem in
ga tako stopili z naravo. Elektriko smo napeljali pod zemljo in sploh
pazili, da nismo puščali sledov. Postavili smo manjši stolp z
antenami in uredili notranji prostor, ki smo ga tudi ogrevali. Veliko
truda je bilo prihranjeno že s tem, ko ni bilo treba prinašati vse
opreme iz doline, saj je večina sredstev bila na varnem. Tudi ob
mrazu in visokem snegu smo se v notranjosti ogreli in osušili. O
polnoči so Gorjanci nekaj enkratnega. Zvezde na dosegu roke, ječanje
zveriženega drevja in oglašanje nočnih ptic je neponovljiva
melodija, kdor ji zna prisluhniti. No, mi smo bolj prisluškovali
radijskim signalom in se veselili lepih rezultatov iz te lokacije.
PS: Letos 2018, je minilo 50 let članstva v ZRS in s
tem postal dobitnik zlate značke Oldtimerja. V tem času sem osvojil
kar nekaj odmevnih rezultatov v WW tekmovanjih in osvojil Plaketo
Honor Roll za 337 DXCC od trenutno 340. Manjkajo mi še tri in sicer,
Bouvet Isl. Croset Isl in Johnston Island. Teoretična možnost, da
jih naredim obstaja, saj sem star šele 78 let in sem še živ,
medtem ko so omenjene tri države mrtve. Mrtve zato, ker so to
samotni, človeku neprijazni otoki, brez prebivalcev.
Osvetlitev
zgodovine Radiokluba S59DJR okoli nabave radijskih sredstev in
postavitve kontejnerja na tekmovalno lokacijo Gorjanci.
Najprej naj povem, da sem
že marsikaj pozabil iz tistega časa, zato naj mi ne zamerijo tisti,
ki jih bom nenamerno izpustil in jih bom naknadno vpisal, ko se mi
javijo, da so bili tudi zraven. Datumi mi niso nikoli šli in jih ne
bom navajal, če se kdo spomni kdaj je kaj bilo, naj mi sporoči in
bom to dodal, da bo bolj natančno. Vsa zgodba se lahko časovno
opredeli, če ima kdo sliko ali kašen dokument. Dejstvo je, da se
vse odvija od samega začetka udejstvovanja RK v tekmovanjih, do
nabave radijskih sredstev in kontejnerja. Tudi prvi uradni zapis
tekmovanja je bil leta 1976, ko je bil rezultat objavljen v
Radioamaterju. Tesla memorial in Alpe Adria. Na eni sliki smo vsi
trije Jože S52AB, Dominik S51GD in S53MJ, slikal pa je Gusti Avbar
znaka se ne spomnim. Če je bilo drugače me popravite, verjamem, da
ste boljšega spomina. Jaz bom opisal svoje, vi pa dodajte svoje in
poplnili bomo zgodovino radiokluba.
Vsi kontesti UKV in tudi
KV, ki so se odvijali na Gorjancih, so bili pod milim nebom. Nekateri
so postavili šotore, drugi so bili delani iz avtomobila. Sedeli smo
na tleh in pisali dnevnk na kolenih. Takrat se še nismo spuščali v
konteste, ki trajajo dan ali dva, ampak le na nekaj ur redko pa 24
ur. Običajno smo imeli hrano s seboj ali pa smo šli na malico h
Gospodični ali koči tovarne IMV, kjer je pač bilo odprto. Anteno
smo privili na daljšo aluminijasto cev in jo vrteli po sluhu, od
kjer so prihajali signali. Ne smemo pozabiti, da smo bili takrat še
v Jugoslaviji in je recimo UKV tekmovanje potekalo med republikami in
tudi z Evropo, kakršnega značaja je bilo tekmovanje. Najboljša
lokacija je bila na samem geodetskem znamenju, kjer smo se povzpeli
kar nekaj metrov više od tal. Anteno smo lažje obračali, saj je
bila cev privezana na ograjo betonskega stolpa. Stolp je imel neravno
kapo, nagnjeno v štiri strani, zato je postaja visela v eno stran
taster v drugo in pisanj v tretjo. Ni bilo ravno prijetno stati na
tej ploščadi, saj je pihalo kot sam vrag. V začetkih smo imeli
mali agregat, ki je nerad vžigal, kasneje smo se za čas tekmovanja
smeli priključili na elektriko v koči smučarskega kluba Gorjanci.
Dvakrat sva z YU3WA Marjanom delala celo iz zgornje ploščadi
nedograjenega TV stolpa in enkrat pa je bil z mano Mitja S57HZM. To
so bile nemogoče razmere, saj je iz tistega časa nekaj slik Jožeta
S52AB in se dobro vidi naš entuziazem. Vsa tekmovanja za klubski
znak so bila kategorije radioklubi - več operatorjev, tako smo se
zbirali po dva ali trije v ekipo. To se vidi tudi iz tabele o
tekmovanjih radiokluba, saj so vpisani vsi znaki, kateri so
sodelovali v določenem tekmovanju. Za svoj znak pa smo delali seveda
en operator, če smo delali iz Gorjancev ali kje drugje, večkrat
tudi iz drugih primernih lokacij, če je bilo več ekip.
Takrat smo že imeli
nekaj radijskih sredstev, tudi s pomočjo Vojnega odseka ali kako se
je takrat imenoval. Kupil nam je radijsko KV postajo, stolp in 6 el.
Beam. V Amiju, sem pripeljal iz Ljubljane zložljiv stolp sestavljen
iz cevi. Slika obstaja in kaže kako stojimo na strehi pri montaži.
Kdo je slikal ne vem, morda S51WC ali kdo drug, to se lahko razjasni.
Cevi so mi gledale iz prtljažnika tako daleč ven, da nisem vedel
ali se bo avto postavil na rit, ali bom prišel v višnjegorski
klanec po kolesih. Radioklub je bil takrat nad pošto nasproti hotela
Metropol. Postajo pa sva z Dominetom pripeljala že prej, saj sva si
jo šla ogledat in preiskusit, če je primerna za nas. Cena ni bila
vprašljiva, saj je tovariš Virant takratni šef Vojnega odseka to
brez cenkanja plačal, kako pa se ne spomnim. Že prej sva imela
naročilnico Vojnega odseka in z Dominikom in sva šla po postajo na
Reko, a se nismo mogli dogovoriti glede plačila, saj nisva imela
denarja, prodajalec pa je bil, mislim da mu je bilo ime Armin,
radioamater, znaka se ne spomnim oseba, ne trgovina ali podjetje, da
bi vnovčil naročilnico. Tako sva šla prazna domov in obenem jezna,
saj se nama je izmuznila priložnost priti do radijske postaje.
Radioklub se je
preselil v Šmihel na Smrečnikovo ulico in ko smo uredili
prostore, postavili Fritzlov 6el. Beam bili spet QRV in slišani v
etru. Spomnim se dne, ko sva z Marjanom takrat YU3WA naložila na
njegov avto antene in drog, ki je gledal daleč naprej in nazaj. Bila
je nedelja in sva šla na kontest Pokupje, ki je sicer trajal,
mislim da štiri ure, dve uri fone in dve telegrafije. Na Gorjancih
je pihalo ko sam vrag in res sva si želela kakšne strehe nad glavo.
Takrat se je ponudil prriložnost da eden od članov YU3DFT
Šentjernej, pripelje počitniško prikolico na vrh Gorjancev, kjer
sedaj stoji kontejner. Iz te prikolice je bilo delanih nekaj
kontestov, a se je človek, lastnik bal, da se bo na teh vremenskih
pogojih razpadla. Zato smo neke nedelje naložili v avto varilni
aparat, nekaj črnih cevi od takratne centralne kurjave in nad
prikolico naredili loke, kjer se je kasneje napela avtomobilska
cerada. Bili smo Slavko Rangus, ki ni bil radioamater, pokojni Jože
S57CN in jaz. Delali smo cel dan, da smo ukrivili loke in vse zvarili
nad prikolico. Kasneje je tudi sedaj že pokojni Branko Lukić, ki je
bil vodja nečesa na avtoprevoznem podjetju Gorjanci po merah dal
izdelati cerado, ki smo jo vrgli čez loke in močno privezali. Ker
pa s tem ni bil zadovoljen lastnik prikolice in jo je odpeljal v
dolino, smo sneli cerado in porezali loke. Tako smo bili spet na
starem.
Glede zaslug za kontejner
si lasti kar nekaj članov, a opisal bom svojo varianto. Po vsej tej
neuspeli akciji smo se začeli pogovarjati o kontejnerju ali čem
podobnim. Enkrat smo šli, Drago YU3APD , Jože S57CN in jaz na Trško
Goro, kjer je bil ob sedanji trgovini Zrno avtomobilski odpad. Bile
so kabine tovornjakov in šasije kombijev, a smo ugotovili, da to ne
bo v redu. Potem je v Radioklub prišla Alfa 77D, ki je na vojnem
odseku niso nikoli zagnali ali preiskusili. Tudi se mi zdi, da so jo
dobili zastonj za vzdrževanje zvez na centru za obveščanje.
Večkrat sem bil na orožnih vajah, tudi v centru a Alfe nismo
uporabljali. Ko se je amortizirala ali kako drugače ni bila zanimiva
za Vojni odsek, so jo podarili našemu radioklubu. Tako se mi je
porodila ideja, da bi lahko Vojni odsek, ki ga je v tem času vodil
Slavko Jarkovič iz Šentjerneja, tudi moj znanec in šef na orožnih
vajah, kako pomagal pri nabavi kontejnerja. V Trimo Trebnje sem šel
enkrat vprašat, koliko bi stal tak kontejner, ki jih oni izdelujejo.
Predračun je bil takratnih 30.000 dinarjev, če ga sami sestavimo in
odpeljemo iz Trima. To ni bilo sprejemljivo in smo odnehali.
Potem sem enkrat na
orožnih vajah, ko me je Slavko povprašal kako kaj v radioklubu
namignil, da bi nam lahko pomagal s kontejnerjem, ki bi ga
uporabljali tudi za take zveze, ki bi šle za potrebe Vojnega odseka.
Ne vem ali je kaj o tem razmišljal, sem pa bil enkrat ali dvakrat
pri njemu doma in vedno sem napeljal pogovor na kontejner. Celo
njegova žena mi je pomagala, da bi se omehčal, medtem ko sva pila
kavico. Od tu ne vem več natančno kako so stvari potekale, morda me
kdo dopolni, da bo stvar verodostojna. Kontejner smo dobili od
Vojnega odseka, kakor druga sredstva. Že pokojni Brane YT3TOZ, ki je
bil tudi radioamater in avtoprevoznik, ga je pripeljal naravnost iz
Radgone. Postavil ga je na dvorišče pred radio klub in tam so ga
inštalirali Drago S57APD, in Jože S57CN in ne vem kdo še. Medtem
smo na Gorjancih pripravili pot, da ga bo lahko tovornjak pripeljal
na mesto, kjer bo stal. Problem je nastal zaradi meje med Hrvaško in
Slovenijo, ki naj bi potekala prav na tem mestu. Odločili smo se ga
zavestno postaviti na hrvaško stran, saj ni bilo problemov, če pa
bi bili, bi ga premaknili kakšen meter na slovensko stran. Za
betoniranje temelja smo rabili cement, vodo in pesek. Pri mojem
sosedu, ki je bil vodja avtoparka pri Pionirju sem si izprosil kombi,
da je pripeljal pesek iz bljižnjega peskokopa, vodo in cement.
Mislim, da smo dobili kombi celo dvakrat zastonj. Pri vseh teh
dejanjih je sodelovalo kar nekaj članov, ki se jih kratkomalo ne
spomnim vseh. Da so bili Jože S57CN, Franc S51WC, Drago S57APD, ki
je vozil kombi, se spomnim, več pa ne. Zabetonirali smo temelj in
kasneje ga je drago YU3APD pripeljal s Pionirjevim tovornjakom ki je
imel dvigalo in ga postavil na temelj, kjer stoji še danes.
Potem pa se je začelo
drugo poglavje in sicer najbolj nujno priklop elektrike. Nekaj časa
smo se na skrivaj priklapljali na poštni stolp, ki je stal blizu
kontejnerja, kasneje sva ali smo, se ne spomnin točno z Marjanom
skopala jarek za cev, kamor bi potegnili kabel do Elektro omarice, ki
je bila v sklopu TV stolpa. Vem, da sva z Mitjo S57HZM priključila
kabel čisto „legalno“ v omarici na eno izmed varovalk. Kanal smo
skopali okoli kamnov in hitro se je trava zarasla, da se ni nič
poznalo. To je bila velika pridobitev za nadaljne delo.
Nekega dne sem pri Jožetu
S57CN izvedel, da ima moj vaščan, Čučnik, skoraj sosed, za hišo
v koprivah aluminijasti stolp, višine kakšnih štiri ali pet
metrov. Zakaj je bil tam in kdo ga je naredil ne vem, vem pa da bi
gotovo nekdo kaj o tem več povedal. Zvečer sem ga šel iskat in
prinesel k Jožetu, kjer sva ga z nekaj dodatnimi kotniki sestavila
in kasneje tudi odpeljala na Gorjance. Tega se vsega ne spomnim
natančno, kdo se je še s tem ukvarjal, vem, da sva šla z Jožetom
v Šentjernej k slavnemu Jupu in ga prosila, če lahko pogledava med
njegovo šaro, kje bi našla kakšnega polža za pogon antenskega
droga. Res sva našla primerno stvar in ga vgradila v stolp, vpela
antenski drog skozi ležaj in omenjeni rotator, naredila še kljuko s
povezavo v notranjost, da se je lahko antena obračala pri postaji.
Tudi sva naredila indikacijo položaja antene, saj se iz kontejnerja
ni videla. Na cev sva privezala in navila vrvico, jo speljala skozi
luknjo v kontejner nasproti delovne mize in obesila nanjo utež.
Zarisala sva črte, kje se utež nahaja, ko je antena na severu in
drugih straneh neba. To je super delovalo, le anteno je bilo treba
ročno obračati me delom. Na zadnjo steno kontejnerja smo postavili
moj še uporaben kavč, ki sem ga imel spravljenega in delo se je
lahko pričelo. Po kontestu smo odnesli le postajo, drugo je čakalo
naslednjo ekipo ali posameznika.
Do tu sem sodeloval,
pozneje so se stvari začele spreminjati in začel sem delati od doma
tako, da me kontejner ni več zanimal. Oddan je bil v upravljanje po
sklepu UO RK S57CN Jožetu in S51WC Frenku dne 15 02 2001.
|