Kamenjak_01.08.2015

Kamenjak / Istra, 01.-02.08.2015

Skok na osnovno stran - - - - - Pošlji sporočilo

Mini robinzonske počitnice

Vremenska napoved je bila pravšnja za novo vodno avanturo, tokrat gremo na morje probat kako se znajdemo med valovi. V načrtu smo imeli ''Full Moon'' s kajaki ob polni luni okoli rta Kamenjak.

Zgodnje sobotno jutro, natovorimo kajake, opremo in hrano ter se odpravimo proti obali. Temperatura in pričakovanje raste, medtem ko se približujemo cilju nekje pri Puli. Med vožnjo odleti z Mijotovega kajaka slabo prilepljen kompas in pristane nekje na cesti. Pojavi se prvi dvom, kaj če se brez navigacije izgubimo v megli nekje sredi morja?! Ampak Izabel je dobra vodnica in pozna vse skrite kotičke po Istri. Tako brez problema najdemo dobro izhodišče za kajake v Medulinskem zalivu in parking v senci borovcev za avtomobile, pa še zastonj! Iza že ima v glavi načrt za prvi dan raziskovanja po vodnih brezpotjih. Sicer pa, bomo videli kam nas bo odneslo morje in koliko bodo zdržale mišice.

Končno spet na vodi. Zaveslamo mimo bark v pristanu proti Medulinu. Morje v zavetju zaliva je mirno, užitek ob veslanju motijo le številni čolni in vodni skuterji, katerim se moremo ves čas umikati, hrup motorjev in smrad po bencinu. Prvi postanek naredimo na rtu Kašteja v kampu Medulin. Privoščimo si malico in naprej okoli rta do otoka Levan, kjer naredimo postanek kar na vodi. S kajakov opazujemo obalo in množico turistov, ki se tja pripeljejo na kopanje z motornimi čolni. Naredimo hiter skok v vodo za osvežitev, čemur sledi plezanje nazaj v čoln, kar sploh ni tako preprosto. Šele, ko mi Iza nazorno pokaže postopek, mi z muko le uspe prilezti na kajak.

Spet naprej, manjši sosed, otoček Levanić izgleda bolj miren in prijazen za počitek. Na otočku ni ničesar, razen skal in suhe trave, pa kakšen kuščar, ki se skriva pred vročino. Mi pa smo se zadovoljno nastavljali žgočemu soncu. Da se bo vsaj po barvi poznalo, da smo bili na dopustu. Zadnji postanek na koncu zaliva je oddaljeni otok Fenera, ravno dovolj stran od civilizacije in nadležnih turistov. Na hitro raziščemo površje in izdelamo načrt bivakiranja za naslednjo noč. Mir pa zmoti hrup motornih čolnov in obala je kmalu polna kopalcev, zato se odpravimo dalje, oziroma nazaj čez zaliv do našega izhodišča pri Medulinu.

Hitro naložimo kajake na avtomobile in se odpeljemo po prašni in slabo vzdrževani cesti na Kamenjak. Sledi glavni dogodek tega vikenda, veslanje ob polni luni okoli rta. Vendar temni oblaki na obzorju napovedujejo slab zaključek dneva. Črne lise na satelitski sliki, ni dvoma, da prihaja nevihta, in ravno nad tale košček obale se bo razbesnela. Odločimo se za umik, saj po celodnevnem veslanju nihče od nas ni imel posebne želje po ognjemetu strel in tuširanju pod milim nebom. Seveda Iza ve za primeren prostorček za bivakiranje v opuščeni vojaški coni nasproti Pulske marine, kjer nas ne bo nihče motil. Še pred temo si uspemo postaviti šotor in skuhati pravo gurmansko večerjo. Pa še vreme se je umirilo, čez noč je padlo le nekaj kapelj dežja. Samo kakšen taborni ogenj je manjkal. Namesto polne lune smo to noč opazovali osvetljene žerjave v Pulskem pristanišču. Barve luči so se prelivale v vseh odtenkih in odsevi na vodi so dajali čaroben vtis.

Zjutraj so žerjavi delovali bolj klavrno brez pisanih žarometov. Ob vodi blizu nas so že posedali ribiči in pridno navijali trneke. Morje je bilo mirno in nebo le rahlo oblačno, dober začetek dneva. Pospravimo in se odpeljemo v Premanturo. Spet sledi dolgotrajna priprava kajakov, raztovarjanje in zlaganje vse opreme v nepremočljive vreče in v komore. Startamo na plaži nasproti Pomera proti Kamenjaku. Premami nas že prvi otoček na poti, Trumbuja. Kako paše poležavanje na soncu.

Nadaljujemo mimo rta na jug proti odprtemu morju in otočku Porer s svetilnikom. Ta oddaljeni otoček nas vabi kot morska sirena, a bolj ko veslamo, dlje se zdi in bolj nedostopen. Morje postaja neprijazno, borim se z vodno "zverino", kajakom, ki me noče več ubogati in pluti v pravo smer, ter z valovi, ki me vedno bolj zalivajo. Končno se uspemo približati svetilniku na razdaljo, da lahko poslikamo ta magični otoček, ki je za male čolne popolnoma nedostopen zaradi skalnate obale in razpenjenega morja. Od blizu izgleda svetilnik kot podoba iz neke druge dimenzije, osamljen in veličasten sredi morja.

Močan morski tok nas odnese daleč stran proti obali. Še zadnji postanek naredimo na otoku Fenoliga, ki je veliko bolj prijazen in tudi obljuden, od kopalcev seveda. Nato pa nazaj proti Medulinu. Veslamo ob obali Kamenjaka in opazujemo množico ljudi na plažah in odseve avtomobilov na soncu po površju otoka. Ustavimo se ob pečinah, kjer se tre radovednežev, ki opazujejo atraktivne skoke vodo. Mi pa raje opazujemo dogajanje od daleč, saj obstaja nevarnost, da ti kak nespreten plezalec-skakalec skoči na glavo. Namenimo se pogledat zanimivo jamo pod skalami, do katere je dostop samo iz morja. Kajake pustimo Mijotu v varstvo na primerni razdalji od stene. Z Izo odplavava do jame, ki ima dva prekata in zgoraj okno na površje. Nato pa spet nazaj v čolne, kar mi z muko po nekaj poskusih le uspe. Očitno bo treba ta manever še kdaj povaditi, za vsak primer, če se kdaj sredi oceana znajdeš v nerodni situaciji, rit v morju, kajak pa med razpenjenimi valovi.

Povratek nazaj do Premanture gre lažje, saj sedaj veslamo z vetrom v hrbet in v bolj mirne vode. Še najbolj naporen del veslanja nas čaka, pospravljanje opreme in mokrih cot ter natovarjanje kajakov na avtomobile. Po vseh mukah tega dne smo vsi tirje prijetno utrujeni. Umaknemo se v gozdiček, kjer si na mirnem prostorču pripravimo še zadnjo robinzonsko večerjo, špagete s tuno in zraven vse, kar je še ostalo v hladilni skrinji. Ob zemljevidu še enkrat predelamo prepotovano razdaljo in združimo vtise obeh dni.

Kar dosti kilometrov se je nabralo, dobrih 30 nautičnih milj oziroma 56 preveslanih kilometrov, dosti lepih spominov bo ostalo. Divji otočki in čudovit svetilnik Kapitana Hooka, mistična podvodna jama, Puljski žerjavi v soju luči, gurmanski užitki, pa seveda fajn družba in vodenje. Samo "Full Moon" je manjkal za popolno robinzonsko doživetje.

Pa naj nekaj neznank ostane še za naslednjič.