Page updated   2004 September 29.

Stran je v izdelavi        Stran je v izdelavi        Stran je v izdelavi        Stran je v izdelavi

Digital Video
Recording  & Non Linear Editing
Slovene version only
 
 


 
 

Primerjalna tabela med formati Digital8, DV (DVCam za info)



 
 
 

 
D8
DV, MiniDV
DV-Cam
Format video traku 8 mm Enak Hi8 in Video8 6,35 mm enak  MiniDV in DV 6,35 mm enak MiniDV in DV
Hitrost pomika traku SP 28.7 mm/s
LP 19.13 mm/s (neuradno)
SP 18.83 mm/s
LP 12.55 mm/s
28.215 mm/s 
Zapis 16.34 ľm 10 ľm  15 ľm 
Hitrost vrtenja bobna 4500 obr/min 9000 obr/min
Premer bobna 40 mm 21.7 mm
Število glav 2 glavi na 180° 2 glavi na 180° 
Število stez na sliko 12 stez na 3 obrate glave 12 stez na 6 obratov glave

Skupni podatki za formate Digital8, DV in DV-Cam


Transportna hitrost 25 Mbits/s  ali 3.125 MB/s
Video kompresija 5:1 format DVC 
Video ločljivost 720x576 točk, 4:2:0 (PAL)       4:1:1 (NTSC)
Audio 4 steze @ 32 kHz, 12 bits = 0.185 MB/s       ali
2 stezi  @ 48 kHz, 16 bits = 0.185 MB/s

 

Različni analogni Video formati (zastareli in obstoječi)

Format  Scan vrstice  Hitrost  Max Playing  Trak 
/Colour  Time/Tape  Širina  Sestava 
VHS  525/NTSC  SP  160 min/T-160  ?" (12.5mm)  Ferric Oxide 
LP  320 min/T-160 
EP  480 min/T-160 
625/PAL  SP  300 min/E-300 
LP  600 min/E-300 
625/SECAM  SP  300 min/E-300 
LP  600 min/E-300 
SuperVHS  525/NTSC  SP  160 min/ST-160  ?" (12.5mm)  Ferric Oxide 
EP  480 min/ST-160 
625/PAL  SP  240 min/SE-240 
LP  480 min/SE-240 
Beta  525/NTSC  Beta I  100 min/L-830  ?" (12.5mm)  Ferro-Chrome 
Beta II  200 min/L-830 
Beta III  300 min/L-830 
625/PAL  N/A  215 min/L-830 
625/SECAM  N/A  215 min/L-830 
SuperBeta  525/NTSC  Beta I  100 min/L-830  ?" (12.5mm)  Ferro-Chrome 
Beta II  200 min/L-830 
Beta III  300 min/L-830 
625/PAL  N/A  215 min/L-830 
ED-Beta  525/NTSC  Beta II  120 min/EL-500  ?" (12.5mm)  Metal Particle 
Beta III  180 min/EL-500 
Video 8  525/NTSC  SP  120 min/P6-120  8mm  Metal Particle 
LP  240 min/P6-120 
625/PAL  SP  90 min/P5-90 
LP  180 min/P5-90 
625/SECAM  SP  90 min/P5-90 
LP  180 min/P5-90 
Hi-8  525/NTSC  SP  120 min/P6-120ME  8mm  Metal Evaporated 
LP  240 min/P6-120ME 
625/PAL  SP  90 min/P5-90ME 
LP  180 min/P5-90ME 
Video 2000  625/PAL  N/A  480 min/VCC-480  ?" (12.5mm)  Ferric Oxide 
LaserDisc  525/NTSC  CAV  30 min na stran  12" (30cm)
Diameter 
PMMA substrate
Aluminium 
CLV  60 min na stran 
625/PAL  CAV  37 min na stran 
CLV  72 min na stran 
LaserVision  625/PAL  CAV  37 min na stran  12" (30cm)
Diameter 
PMMA substrate
Aluminium 
CLV  68 min na stran 

Opombe:

  • SECAM SuperVHS, Hi-8 in LaserDisc so vsi zapisani na kaseto/disk kot PAL signali in so pretvorjeni v SECAM pri predvajanju na teh predvajalnikih za SECAM trzišče.
  • LaserVision (analogni zvok) in LaserDisc (digitalni zvok) sta različna formata v PAL-u, ker ni bilo moč ohraniti analognega zvoka ko so dodali digitalni zvok. Ker je LaserVision sedaj zastarel nimajo vsi PAL ali Dual standard LaserDisc predvajalniki vgrajene podpore za PAL analogni zvok na LaserVision diskih.
  • Video 2000 ima Long Play verzijo, ki omogoča 8 ur zapisa na stran v primeru uporabe VCC-480 traku.

 

 Profesionalni analogni Video formati

Format  Scan vrstice  Velikost traku  Max Playing  Trak 
/Colour  Time/Tape  Širina  Sestava 
U-Matic  525/NTSC  Large 60 minutes (KCA60)  ?" (18.75mm)  Ferric Oxide 
Small  20 minutes (KCS20) 
625/PAL  Large  60 minutes (KCA60) 
Small  20 minutes (KCS20) 
U-Matic SP  525/NTSC  Large  60 minutes (KSP60)  ?" (18.75mm)  Metal Particle 
Small  20 minutes (KSP20) 
625/PAL  Large  60 minutes (KSP60) 
Small  20 minutes (KSP20) 
Betacam SP  525/NTSC  Large  90 minutes (BCT90)  ?" (12.5mm)  Metal Particle 
Small  30 minutes (BCT30) 
625/PAL  Large  90 minutes (BCT90) 
Small  30 minutes (BCT30) 
1" C-Format  525/NTSC  10?" reel  94 minutes  1" (25mm)  Ferric Oxide 
625/PAL 
MII  525/NTSC  ???  ???  ?" (12.5mm) 
625/PAL 

 

 Profesionalni Digital Video formati

Format Širina traku Kompresor Kompresijsko
razmerje
YUV
vzorčenje
Dolžina
DVCAM 6mm DV25 5:1 4:1:1 NTSC
4:2:0 PAL
184 min
DVCPRO 6mm DV25 5:1 4:1:1 183 min
DVCPRO 50 6mm DV50 3.1:1 4:2:2 90 min
Digital S 12.5mm DV50 3.1:1 4:2:2 124 min
Digital Betacam 12.5mm Sony 3:1 4:2:2 94 min

 

TV sistemi: primerjave

TV format slike/barvni sistem

Glavni Video signal standardi 
Ime Slike/Polslike hitrost  XY razmerje  Scan Lines 
TV standard  Barvni sistem  Freq. barvnega podnosilca 
NTSC  29.97/59.94  4:3  525 
EIA  NTSC  3.58MHz 
PAL-M  29.97/59.94  4:3  525 
EIA  PAL  3.58MHz 
SECAM-M  29.97/59.94  4:3  525 
EIA  SECAM  ?.??MHz
PAL  25/50  4:3  625 
CCIR  PAL  4.43MHz 
SECAM  25/50  4:3  625 
CCIR  SECAM  4.25/4.40MHz 
D-MAC  25/50  4:3 or 16:9  625 
D-MAC  D-MAC  N/A 
PALplus  25/50  16:9  625 
CCIR  PAL  4.43MHz 
HiVision  60/120  16:9  1125 
HiVision  MUSE 

 

 Razlike med osnovnimi TV sistemi in uporaba po svetu

PAL NTSC SECAM Uporaba po svetu Pretvorba med standardi
Teksti so v angleščini. Za vrnitev uporabi tipko BACK.


     

    NLE - nelinearna montaža

MSP6.5 ali 7.0 video editor z vgrajenimi dodatnimi prehodi in filtri. Močno orodje za obdelavo video gradiva. Podpira tudi MP3 audio, import statičnih slik TGA, JPG, Alpha keying, etc.
Orodje za video prehode Hollywood FX ponuja veliko preddefiniranih 3D prehodov, ter omogoča njihovo predelavo ali izdelavo novih. Real-time korekcije in kvaliteten končni izdelek.
Primer izdelanega prehoda, kjer se živ video v ozadju (Ant kabel z N prehodom), spodaj spremeni v morje z živimi valovi v katerih se 3D odseva video iz ozadja. Iz morja nato priplava na površje vrteča se 3D kocka. Na njenih stranicah je nalepljen drug živ video (90cm link antena). Kocka se v končni fazi, po vrtenju in hopsanju na valovih razvije čez cel ekran.
 
Konfiguracija PC računalnika za Nelinearno video motažo

Za digitalno video montažo potrebujemo čim hitrejši PC računalnik. Računalniki pod 700MHz bodo tu bolj slabo uporabni. Za zadovoljivo hitro delo mora biti računalnik pravilno postavljen. Kot prvo je potrebno izbrati primeren operacijski sistem. Hišni video programi sicer delujejo na vseh operacijskih sistemi, vendar pa na večini nastopijo različne težave. Edina operacijska sistema, ki sta polno uporabna za video montažo sta Win2000 PRO in XP. Na njima bodo delovali tako hišni, kot tudi največji profesionalni video paketi. Pravzaprav veliko profesionalnih NLE/Video programov deluje le pod Win2000 !

Naslednja pomembna točka je format zapisa podatkov na HD. Da bi se izognili časovnim omejitvam, ali drugim težavam morajo biti vse particije, ki jih uporabljajo Win2000 in video programi formatirani v NTFS formatu!

Koliko diskov in particij imeti na sistemu ?  Če želimo doseči ?im višjo hitrost prevajanja moramo poskrbeti za primeren dostop do diskovnih polj. Uporaba ene same praticije za operacijski sistem, delovne programe in izdelke je najslabša možna varijanta. Mnogo primernejša je uporaba več diskov, vsak z več particijami, povezanih na računalnik s pomočjo dodatnega UDMA ali SCSI kontrolerja. Zaradi dodatnega kontrolerja bo dostop do podatkov lahko tudi 80% hitrejši. Z več particijami pa se zaščitimo pred izgubo projekta in izdelkov v primeru sesutja sistema. Smiselno je ločiti operacijski sistem in delovne programe v eno praticijo, zajemanje in bazo grafik, glasbe v drugo, TEMP direktorije v tretjo in prostor za končne izdelke v četrto particijo.

Za sistemsko particijo (operacijski sistem + vsi programi) je običajno dovolj 6GB prostora. Particija v katero bomo zajemali naj bo velika vsaj 20GB (izvorni film + projetki + MP3 in grafična arhiva). Velikost particije za začasne datoteke (TEMP) je odvisna od zahtevnosti programov. Particija za končne filme naj bo največja.  Seveda lahko imamo na sistemo še nadaljne velike particije za arhivo končnih video filmov.

Ena izmed možnosti:

HD1 (na matični plošči)       C:\     6GB   Operacijski sistem Win2000 + vsi Video programi
                                           D:\   10GB   TEMP prostor

HD2 (na UDMA kotr.)         E:\    30GB   MP3 in grafična arhiva + Zajemanje + Video projekti (vseh programov)

HD3  (na UDMA kotr.)        F:\    60GB   Končni filmi + mini arhiva končnih (v ločenem dir.)

HD4  (na UDMA kotr.)       G:\    80GB   Velika arhiva končnih filmov DV Type1 + Arhiva končnih MPEG filmov
HD4  (na UDMA kotr.)       H:\    80GB   Velika arhiva končnih filmov DV Type1 + Arhiva končnih MPEG filmov
 

Ko na računalniku potrebujemo tudi drug operacijski sistem, postavimo PC z obema sistemoma, vsakem v ločenih particijah. Pri tem pazimo, da so FAT32 particije (Win98, ME) uporabljane zgolj za te oper. sisteme, NTFS particije pa le za Win2000 (Video) !
 

Pomembnejši parametri in nastavitve na D8 kamerah

DNR = OFF  (PLAYER mode)  Z izklopljeno DNR korekcijo bo predvajanje iz D8 kamere bolj kvalitetno. Izklop te funkcije je nujen pri hitrih gibih (mahanje z roko, pospešeni premiki kamere in drugo). V primeru, da bo funkcija vključena lahko pride pri pospesenih premikih do zamika - separacije barv v video posnetku.

STEADYSHOT = OFF  (CAMERA mode)  Z izklopljeno korekcijo proti tresenju bo manj zrna v barvi video zapisa. Zelo uporabno tudi v Photo režimu. Za umirjanje kamere uporabi SteadyCam ali drug sistem z utezmi za balansiranje.
 
 

Izračun max. dolžine zapisa na Video8 in Hi8 kasetah v D8 SP režimu

Časovno oznako (dolžino) analogne Video8 ali Hi8 kasete je potrebno deliti s številko: 1.42857429
Primer  90min / 1.42857429 = 62.999... min v D8 SP
 

Video8 / Hi8 D8 SP mode
90min = 63min
60min = 42min
30min = 21min

 

Pomembnejši parametri in nastavitve v MSP6.0 ali 6.5

Pri exportu videa na DV kamero lahko pride do izgube prvih okvirjev. Zato je pomembno, da so pravilno nastavljene zakasnitve za oddajo na IEEE 1394 vodilu (export na DV kamero). Prikazani parametri so postavljeni približno : 

SONY DCR-TRV320E

MS Device Control Options

            Pre-roll time  =   300 mS     DV capturing feature
            TX pause       = 4500 mS    The first video frame to transmit to the camcorder
            REC pause    = 3000 mS      Record-pause command to respond
            Delay REC     =   900 mS    DV camc. to respond to the REC command and actually start capturing DV data
 

SAMSUNG VP-D55

MS Device Control Options

            Pre-roll time  =  2000 mS      DV capturing feature
            TX pause       =    200 mS    The first video frame to transmit to the camcorder
            REC pause    =  1000 mS      Record-pause command to respond
            Delay REC     =  7000 mS    DV camc. to respond to the REC command and actually start capturing DV data
 

Zajemanje DV na PC je v formatu  DV-type1 (PAL) v ločljivosti 720x576 točk, audio 48KHz, 2 stezi. DV in DVD export potekata v istem standardu, le da je za DVD uporabljen MPEG2 codec. Najvišja video bitna hitrost sme biti 8000, za audio se običajno uporablja PCM modulacija.

Export za VCD lahko poteka z VCD compatible MPEG1 codec-om (to ni navaden MPEG1 !), v ločljivosti 352x288 tock (PAL), audio 44k1, 2 stezi. Ali 352x240 to?k (NTSC), audio 44k1, 2 stezi. Najboljšo VCD kvaliteto pa dosežemo z uporabo dodatnega - samostojnega TMGenc programa.

Export za SVCD poteka z MPEG2 codec-om v ločljivosti 480x576 to?k (PAL), audio 44k1.

V MSP60 VE je pri uporabi v Win2000 potrebno izkljuciti Smart Reendering.  Polna verzija (MSP60) prav tako NE deluje pravilno pod Win2000 z vključenim Smart Reenderingom (intiligentno prevajanje - prevaja samo dodatke in prehode, ostalo kopira iz izvora na cilj). Napaka, ki se pojavi ob vključenem Smart Reenderingu je vidna kot nekaj procentna zatemnitev scene ob pričetku prehoda ali efekta in ponovna odtemnitev po njegovem zaključku. Po instalaciji VE ali PRO verzije je potrebna nadgradnja z datoteko  MSP6DVPatchII.exe    5074 kB.

Imate težave s skokovitim pomikom tekstov/objektov ?  Preklopite lastnosti projekta in izhodnega videa na Field Order A  in napisi bodo plavali kot v olju.

 


Zajemanje posamezne slike iz DV filma v MSP6.0 ali 6.5

V primeru, ko želimo zajeti eno samo sliko v JPG ali drug grafični format nam je lahko v veliko pomo? Ulead-ov program za zajemanje videa. Sekvenco ali cel film zajamemo normalno v DV type1 AVI na HD. V primeru, da je film že na disku, ga naložimo v program za zajemanje:  File -> Open ->  *.AVI.  Sedaj s tipkami spodaj (Play, FF, REW, frame forward, back,..) poiščemo primerno sliko (predvajanje zamrznemo s tipko Pause ali Stop).

V gornji orodni vrstici sta nekje v desni polovici dva gumba z ikono fotoaparata. Ob pritisku na prvega bo program prekopiral trenutno sliko v vmesni pomnilnik (isto kot Copy ukaz - CTRL+C v drugih prg.). V katero koli Win aplikacijo jo postavimo z ukazom Paste (CTRL+V). V primeru, da želimo sliko takoj izvoziti v JPG, TGA, TIF, ...  format, izberemo drugo tipko s fotoaparatom. Program bo zahteval izbor formata ciljne datoteke, ter mesto kjer bo ustvaril sliko. S tem bo postopek zajemanja zaključen.
 

Uporaba paketa TitleMotion 4.xx (Inscriber) v MSP6.0 ali 6.5 editorju

Programski paket TitleMotion je namenjen izdelavi video napisov (statičnih in pomičnih) profesionalne kvalitete. Trenutna verzija ima vgrajeno podporo le za Adobe Premiere NLE. TitleMotion paket bo z naslednjim trikom uporaben tudi v MediaStudiu. Za uporabo v MSP60 in MSP65 instaliraj TitleMotion v Standalone režimu.

Mirujoča TitleMotion slika

V TitleMotion paketu izdelano grafiko/tekst exportiraj na HD kot 32 bitno TGA sliko .  Le v tem formatu bo slika uporabna v MSP, saj bo vsebovala tudi podatke za Alpha keying (overlay pretopitve). Pojdi v MSP60 in uvozi izdelano TGA sliko na eno izmed V1, V2, ali V3 stez. Jo z levo tipko označi (obroba postane črtkana), in klikni nanjo z desno tipko. Odpre se poseben meni. Izberi Overlay options. Sedaj vključi in takoj za tem izključi Inverse overlay area. Nato zapri okno Overlay options in se vrni v editor. S tem je postopek prenosa zaključen. TitleMotion tekst/grafika je pretopljena čez video materijal na stezi Va ali Vb, nanjo (V1,2,3..) pa lahko dodaš tudi katerega izmed video filtrov ali poti gibanja.

Gibljiva TitleMotion slika

V TitleMotion paketu izdelaj mirujočo sliko. Preklopi na FX editor in postavi poti gibanja in ostale efekte. Izdelano gibljivo sekvenco exportiraj kot skupino TGA slik v lo?en direktorij. Vsaka slika bo zasedla caa 1.6MB.  Poženi MSP editor pojdi pod FILE -> CONVERT -> Image SEQUENCE file. Označi First image (prvo sliko v dir.) postavi 25 fps in počakaj, da prevajalnik ustvari *.UIS datoteko v istem dir.  Sedaj 2x klikni na video stezo v MSP editorju in postavi nanjo izdelano *.UIS datoteko. Ko je na stezi klikni nanjo z desno tipko miške in potrdi FIELD OPTIONS. Izberi Field Order B ter. Vsi ostali projekti na MSP stezah, ter končno prevajanje ostanejo v Field Order A. S tem je uvoz gibljive sekvence slik opravljen. Seveda pa uporaba na overlay stezah (V1,2,3..) zahteva še dodatne nastavitve za pretopitev v opciji overlay. Aktven mora biti Alpha keying način pretaplanja.
 

Nekaj primerov uporabe TitleMotion kreacij v MSP60         gibljiva slika:



 
 

Skrite možnosti MSP60 editorja

LIGOS MPEG advance options: v meniju za kreiranje MPEG filmov (file->create->video file->MPEG) je možno z naslednjim postopkom aktivirati skriti gumb naprednih možnosti (advance).

1.- v operacijskem sistemu (W98SE -> C:\WINDOWS\ ,  W2000 -> C:\WINNT\)  poišči datoteko ULEAD32.INI
2.- odpri jo v tekstovnem urejevalniku in poišči sekcijo [VIDEODRIVER]
3.- v to sekcijo dodaj v novo vrsto naslednji ukaz:  Advance=1
4.- shrani ULEAD32.INI in poženi MSP60

v MPEG meniju se bo pod LIGOS ikono pojavila nova tipka z meniji za posebne nastavitve.
 

Vezava Matrox G450 / G550 dualhead video karte

Za analogni video izhod je na voljo veliko video kartic. Vendar le nekatere izmed njih nudijo kvaliteten kompozitni video izhod, ki zadosti broadcasting predpisom. Predvsem v smislu verodostojnosti reprodukcije slike na CVBS izhodu, kot tudi v kvaliteti reproduciranih barv, ostrine robov, dimenzijam slike, itd. V nižjem cenovenm razredu takšnih kart pravzaprav ni, razen Matrox G450, G550 in še kakšne. Običajno pa zraven karte ni priložen ustrezen CVBS (kompozitni) video kabel, saj ga tržijo posebej.


 

Osnovni VGA monitor povežemo preko ADAPTERJA na Digitalni izhod video kartice. Na drug - analogni 15 pinski VGA izhod na karti pa priključimo kabel izdelan po naslednjem načrtu.  Prvi prikazuje povezavo CVBS in Svideo kabla, drugi pa SCART povezavo.
 
 
 

Po zagonu bo potrebno v meniju Display properties / Settings / Advanced nastaviti PAL standard, dimezijo slike, kot tudi režim v katerem bo G550 delovala. Šele takrat bo slika prisotna tudi na CVBS izhodu. Za lažjo uporabo pa si nastavimo tudi bližnjice na funkcijske tipke s katerimi bomo kasneje preprosto preklapljali TV-OUT funkcije krtice.

 


 
 

Vezava Panasonic MiniDV still photo kabla.

Download Area
 
MSP60  video prehodi in efekti  v1.0 Novi video prehodi  v1.0 za MSP60VE, ali MSP60 demo.  Preberi TXT !
MSP60  video prehodi in efekti  v2.0 Novi video prehodi  v2.0 za MSP60VE, ali MSP60 demo.  Preberi TXT !

Logo slike (corner logo) za uporabo v foto rezimu v D8 kamerah, upload preko RS232 kabla (JPG, 640x480)

Sony D8 predefined photo pictures (factory original)
 

Koristne informacije iz tujih strežnikov:
 

Basics of video
Color in Image and Video
Interlaced Video
Das Zeilensprungverfahren - Grundlagen für die Video- und Bildbearbeitung
NTSC, PAL & Interlace Explained

Create VCD compliant with VideoCD 2.0 standard

Super Video CD Overview
Super Video CD Standard
Creating a Multichannel Audio SVCD

DVD & MiniDVD

Software list & downloads
Filmtech  - AVID Technical Documents
Final Cut Pro - PAL to NTSC and Back Again
 

Naroči se na tujo DV Mailing listo

DV-L http://www.DVCentral.org/thelist.html
Digital8 http://home.wanadoo.nl/nibbit/d8/index.html
MSP debatna lista http://www.wwug.com/forums/uleadmediastudio/index.htm  Izberi View Posts

| Top | Home | E-MAIL
| ATVS | REPEATERS | DVMS | NET | PACKET RADIO | BROADCASTING
| HARDWARE & SOFTWARE | DV-IN | DV-NLE | CD | VIDEO |
This page is maintained by: Mijo Kovacevic, S51KQ
Slovenian ATV Manager
P.O.Box 11, SI-3212 VOJNIK
This and all subsequent pages copyright 1996-2005  by S51KQ    All rights reserved