IOTA: Otok Cres EU-136 in SOTA: Televrina 9A/PH-035

Piše: S55X Jaka
Letošnje prvomajske praznike sem preživel nekoliko drugače kot ponavadi. S Tadejo sva se odločila, da greva na morje,  po nekaj idejah in po nekaj prebranih spletnih straneh sva se odločila da greva s šotorom v kampi Bijar na hrvaškem otoku Cres, v neposredni bližini mesta Osor. Osor je kraj z le nekaj okoli 50 prebivalci, kraj je znan predvsem po mostu ki se dvakrat dnevno odpre in povezuje otoka Cres in Lošinj. Kraj je zanimiv saj je bil naseljen že v času rimskega cestarstva in je nosil ime Apsoros. Na pot sva krenila v četrtek 26.4.
Večerna slika kraja Osor

Po nastanitvi v kampu Bijar, kjer sva parcelo dobila tik ob morju sva si dodobra ogledala kraj in znamenitosti. Kraj je res za tiste ki iščejo mir več kot primeren. Sicer je do prve večje in bolj založene trgovine potrebno v Mali Lošinj, najnujnejše pa se v omejenem času da dobiti tudi bliže. Veliko pa je tudi videti starih zgradb, ruševin, predvsam pa čudovito naravo. Zanimivo kako je obmorski kraj popolnoma drugačen kadar je še zelen, ponavadi namreč te kraje obiskujemo poleti ko je vse zelo osušeno. Že prvi večer pa naju je na obali obiskal tudi en čisto pravi delfin in to ravno v času sončnega zahoda.

​Sončni zahod z delfinčkom na desni strani 🙂

Ker pa sem seveda zagnan radioamater sem s sabo imel tudi postajo za delo iz otoka. Otok Cres nosi IOTA referenčno številko EU-136 (Kvarner group). V to skupino spadajo še otoki (Rab, Lošinj, Krk, Susak, Unije, Murter….). V soboto 28.4. je po zajtrku padla ideja, da bi si postavil anteno ter priklopil postajo. Tadeja je med tem urejala stvari za diplomsko delo, sam pa sem postavil vertikalno anteno ter nanjo priklopil mojo postajo. Tokrat sem se iz napake leta 2015 nekaj naučil in sem s sabo imel kar dva napajalna kabla.
Skoraj na prvi CQ okoli poldneva (1003 UTC) se je odzval MM0ERK operator Brian in mi dal lep raport ter mi vrnil IOTA referenco EU-005 (Velika Britanija).

Moj PPS

Po slabih dveh urah (1152 UTC) sem imel v logu že 65 QSO predvsem z evropskimi postajami, v logu pa se je znašel tudi znak postaje iz Kanade in ZDA. Imel sem tudi nekaj otokov (EU-005, EU-115, EU-065, EU-004). Band je bil dokaj tih, in se je lepo dalo delati. Sledilo je kopanje v neprav toplem morju. HI.  Po večerji pa sem ponovno poizkusil, tokrat je bil 14mhz skozi celotno območje poln šuma konstantnih 9++. Poizkusil sem še na 7MHz, ki pa tudi ni bil kaj prida boljši. Naredil sem le 4 QSO.

Naslednji dan, sem zopet poizkusil na 14MHz, pa sem v uri in pol uspel narediti le 8 QSO. Band je bil dobesedno mrtev. Se pa je band za nekaj minut odprl in mi je uspel ODX moje odprave in sicer z operatorjem HK3JJH (Pedro) iz Kolumbije. QRB cca 9500 km. Band se je kmalu nato zaprl in tudi sam sem ugasnil postajo.
V ponedeljek 30.4. sem se zopet usedel za postajo. 14MHz je zopet sodeloval in v logu sem v dobrih dveh urah imel blizu 80 novih QSO z evropskimi azijskimi in ameriškimi postajami. Bilo je pravo veselje delati.
PPS z razgledom
Ker pa sem seveda SOTA navdušenec pa sem 1.5. izkoristil priložnost in aktiviral SOTA točko 9A/PH-035 – Televrina. To je najvišji vrh cca 10km dolgega grebena Osoršćica na severnem delu otoka Lošinj. Televrina, nekje se pojavlja tudi ime Televrin, je 588m visok vrh, ki je hkrati tudi najvišji vrh creško-lošinjskega arhipelaga. Do tja vodi več poti. Sam se si izbral tisto najbolj obiskano. Z avtomobilom sem se zapeljal do Nerezin kjer sem zavil proti zahodu proti naselju Pešćine, na koncu naselja pot postane makedamska in tam sem pustil avto na nekakšnem parkirišču ob cesti kjer so že bili parkirani avtomobili drugih pohodnikov. Nekje na pol poti še nafehtam objavo najave na SOTA Watch.
Pot se zmerno vzpenja večinoma po senci, in je bila zato ravno prav prijetna. Po kakšni uri počasne hoje (na tablah je sicer omenjeno ura in pol hoje) sem prispel na greben Osoršćice in se najprej usmeril levo proti Sv Mikulu. Tam je lepo razgledišče in majhna kapela. Sledil je povratek po poti, ter nadaljevanje po grebenu do vrha Televrina, pote pelje mimo TV oddajnika. Na poti nas vseskozi spremljajo lepo razgledi na bližnje hrvaške otoke (Unije, Pag, Susak, Rab, Cres, Lušinj). V daljavi se lahko opazi tudi italjanska obala. Po nekaterih podatkih se pozimi ob jasniem vremenu vidijo celo julijske alpe s Triglavom. Pot od Sv. Mikula do Televrine traja še dobrih 20min ali kar pol ure.

Pot na začetku

Pot se zmerno vzpenja po senci

Razgled iz vrha Sv. Mikula (Levo je Lošinj, na sredini otok Unije, desno TV oddajnik, skrajno desno kapela Sv. Nikolaja.

PPS na vrhu Televrine
Na vrhu 9A/PH-035

Ob prihodu na vrh postavim anteno in pričnem z delom na 14MHz. Prvo zvezo sem po “selfspotting” na SotaWatch imel 1.5.2018 07:56 UTC z SA4BLM. V 52minutah sem imel logiranih 66 QSO na 14MHz od tega 3 SOTA2SOTA zveze in sicer z 4X/K7MAS/p in 4Z5OT/p na 4X/NI-002 (BTW moja prva izven evropska SOTA v logu) ter z F5UBH/p na FL/NO-078 . Ko sem band izččrpal sem se želel preseliti na 7MHz. Pa sem se uštel pri pakiranju in v kampu sem pozabil navitje za mojo vertikalko za 7MHz. Po malo razmisleka sem raskiral en radial izmed dveh in sevalec podalšal za dolžino radiala. In zadeva je špilala, tudi SWR je bil ok, sem pa si malo pomagal z antenskim tunerjem. K sreči sem ga spakiral. Uspešno sem naredil blizu 15 zvez.

Razgled na okolico na poti na vrh Televrine

Končni izkupiček je bilo 80QSO na 14MHz in 7MHz SSB skupaj. Na 7MHz sem naredil še en SOTA2SOTA QSO z GW0WPO/p na GW/MW-027. V kamp sem sem nato vrnil po isti poti, le da sem za pot potreboval le dobrih 45minut.

Zvečer sem glede na eksperiment ki sem ga imel na vrhu Televrine poizkusil še narediti dipol za 14MHz pa so zopet bili pogoji na bandu katastrofalni, naredil sem le eno alžirsko postajo. Žal sprememba polarizacije antene ni pripomogla k todatnim zvezam. Sledil pa je žal odhod domov.
Še nekaj statistike:
Operator: S55X (Jaka)
Klicni znak: 9A/S55X/p
Total QSO: 235
7MHz SSB – 21 QSO
14MHz – SSB – 215 QSO
DXCC: 36 (4X, 7X, 9A, CT, DL, EA, EA6, EI, EU, F, G, GI, GM, GW, HB9, HK, I, K, LA, LY, OE, OH, OK, OM, ON, OZ, RA, RA9, S5, SM, SP, SV, UT, VE, YO, YL)